Vormingen op uw locatie


VormingenDeelrubriek
Erkend - Opleidingsfonds Dienstencheques 
Fijn dat ik positief kan zijn Dienstencheques - Vormingen - Communicatie
Beschuldiging van diefstal Dienstencheques - Vormingen - Omgaan met klanten
Lachen, een gezond werkinstrument Dienstencheques - Vormingen - Omgaan met klanten
Besmettingsgevaar op de werkplek? Dienstencheques - Vormingen - Veiligheid en hygiëne
Efficiënt strijken Dienstencheques - Vormingen - Efficiënt organiseren
Opfrissen van basiskooktechnieken Dienstencheques - Andere vormingen
Ongewenst seksueel gedrag bij de klant Dienstencheques - Vormingen - Omgaan met klanten
(H)erken stress Dienstencheques - Vormingen gericht op attitude
Zelfhulp bij ongevallen op de werkvloer Dienstencheques - Vormingen gericht op EHBO
Klantgericht communiceren Dienstencheques - Vormingen - Omgaan met klanten
Starterspakket Dienstencheques (3 sessies) Dienstencheques - Vormingen - Omgaan met klanten
Burn-out? Burn-in! Dienstencheques - Vormingen gericht op attitude
Het ABC van de communicatie Dienstencheques - Vormingen - Communicatie
Agressie op de werkvloer Dienstencheques - Vormingen - Omgaan met klanten
Mijn klant volgt een dieet – diabetes Dienstencheques - Andere vormingen
Werken bij een klant met dementie Dienstencheques - Vormingen - Omgaan met klanten
Feedback geven en krijgen (NIEUW) Dienstencheques - Vormingen - Communicatie
Rouw en professionaliteit (NIEUW) Dienstencheques - Vormingen gericht op attitude
Een confrontatie met discriminatie (NIEUW) Dienstencheques - Vormingen - Communicatie
Hoera, een klacht! (NIEUW) Dienstencheques - Vormingen - Omgaan met klanten
Textielonderhoud (NIEUW) Dienstencheques - Vormingen - Efficiënt organiseren
Veilig werken in huis (NIEUW) Dienstencheques - Vormingen - Veiligheid en hygiëne
Arbeidshygiëne en attitude bij COVID-19 (NIEUW) Dienstencheques - Vormingen - Veiligheid en hygiëne
Beroepshouding, deontologie en ethiek Dienstencheques - Vormingen gericht op attitude
Mijn job, mijn trots! Dienstencheques - Vormingen gericht op attitude
Beroepsgeheim, privacy, ... en roddelen Dienstencheques - Vormingen gericht op attitude
Omgaan met moeilijk gedrag van de bejaarde Dienstencheques - Vormingen - Omgaan met klanten
Omgaan met conflicten Dienstencheques - Vormingen - Omgaan met klanten
Klantvriendelijk werken en attitude Dienstencheques - Vormingen - Omgaan met klanten
Ik deed de deur open en … daar lag zij/hij! Dienstencheques - Vormingen gericht op EHBO
EHBO basismodule: Omgaan met noodsituaties Dienstencheques - Vormingen gericht op EHBO
EHBO basismodule: Reanimatie Dienstencheques - Vormingen gericht op EHBO
Onderhoudstechnieken Dienstencheques - Vormingen - Efficiënt organiseren
Time-Management voor poetshulpen Dienstencheques - Vormingen - Efficiënt organiseren
Bewust schoonmaken Dienstencheques - Vormingen - Veiligheid en hygiëne
Hygiëne in de keuken Dienstencheques - Vormingen - Veiligheid en hygiëne
Praktische assertiviteit Dienstencheques - Vormingen gericht op assertiviteit
Ergonomisch werken: Knie- en enkelklachten Dienstencheques - Praktische vormingen Ergonomie
Ergonomisch werken: Nek- en schouderklachten Dienstencheques - Praktische vormingen Ergonomie
Ergonomisch werken: Elleboog- en polsklachten Dienstencheques - Praktische vormingen Ergonomie
Rugschool: Tiltechnieken voor huishoudelijke activiteiten Dienstencheques - Praktische vormingen Ergonomie
Fit op het werk Dienstencheques - Praktische vormingen Ergonomie
Kwaliteitszorg op de werkvloer 
De rechten van de patiënt. Ook voor mijn cliënt?
Hoera een klacht! Kunnen we beter worden van klachten? voor opvoeders - begeleiders
De cliënt centraal: klantgericht werken
Hoera een klacht! Kunnen we beter worden van klachten?
Schriftelijk rapporteren: handig! Maar hoe werkt het verstandig?
Evalueren: jezelf durven bevragen en positieve zelfkritiek NIEUW
Praktijkgerichte vormingen: EHBO 
Reanimatie voor opvoeders - begeleiders
Omgaan met noodsituaties voor opvoeders - begeleiders
De geheimen van een EHBO-koffer Eerste hulp - NIEUW
Module 1: Omgaan met noodsituaties Eerste hulp - Wanneer seconden belangrijk zijn
Module 2: Reanimatie Eerste hulp - Wanneer seconden belangrijk zijn
Module 3: Medische urgenties Eerste hulp - Wanneer seconden belangrijk zijn
Module 4: Traumatologie Eerste hulp - Wanneer seconden belangrijk zijn
Opfrissingscursus Eerste Hulp Eerste hulp - Wanneer seconden belangrijk zijn
CO-intoxicatie Eerste hulp
Wondzorg en verbandleer Eerste hulp
Levens redden met het AED-toestel in het CPR-protocol Eerste hulp
Veiligheid en gevaarbeheersing
Ik deed de deur open en … daar lag zij/hij!
Zelfhulp bij ongevallen op de werkvloer Eerste hulp - NIEUW
Praktijkgerichte vormingen: Praktische vaardigheden 
Naaien en herstellen met de hand VERNIEUWD
Stressbeheersing in praktijk voor opvoeders - begeleiders
Rugschool - Tiltechnieken voor het verplaatsen van personen voor opvoeders - begeleiders
Verwensessie - Manicure en pedicure voor opvoeders - begeleiders
Efficiënt strijken VERNIEUWD
101 huishoudtips NIEUW
Veilig werken in huis NIEUW
Textielonderhoud NIEUW
Fit op het werk
Elleboog- en polsklachten Ergonomisch werken
Nek- en schouderklachten Ergonomisch werken
Knie- en enkelklachten Ergonomisch werken
Tiltechnieken voor huishoudelijke activiteiten Rugschool
Tiltechnieken voor het verplaatsen van personen Rugschool
Stressbeheersing in praktijk
Onthaasten met eutonie
Aromatherapie bij ouderen VERNIEUWD
Houding en relaxatie
Voeding bij diabetes type 2 Aan het fornuis - dieetkoken
Voeding bij spijsverteringsstoornissen Aan het fornuis - dieetkoken
Een cholesterolarm dieet Aan het fornuis - dieetkoken
Een natriumbeperkt dieet Aan het fornuis - dieetkoken
Manicure en pedicure Verwensessies
Onderhoudstechnieken
Praktijkgerichte vormingen: theoretisch verdiepend 
Aromatherapie bij bejaarden voor opvoeders - begeleiders
Vegetarisch koken NIEUW
Arbeidshygiëne en voorzorgsmaatregelen in de zorg - Werken bij COVID-19 patiënten NIEUW
Werken bij COVID-19 patiënten : voorzorgsmaatregelen (in WZC) NIEUW
Budgetvriendelijk omgaan met de voedingsdriehoek
Overgewicht kwijtspelen en voorkomen Mijn cliënt moet op dieet
Cholesterol beheersen Mijn cliënt moet op dieet
Dieet voor diabetici Mijn cliënt moet op dieet
Voeding bij cliënten met kanker Mijn cliënt moet op dieet
Dieet- en vervangproducten Mijn cliënt moet op dieet
Ondervoeding bij senioren
Besmettingsgevaar in de thuiszorg?
Comfortabel ouder worden met hulpmiddelen
Evenwicht, duizeligheid en valpreventie
Hygiëne in de keuken
Bewust schoonmaken
Time-Management voor gezinshelpers
Psychosociale vormingen 
Mindfulness VERNIEUWD
Alleen is maar alleen… Eenzaamheid bij ouderen NIEUW
Mijn job, mijn trots! voor opvoeders - begeleiders
Lachen, een gezond werkinstrument voor opvoeders - begeleiders
Reminiscentie - denken en praten over vroeger voor opvoeders - begeleiders
Zelfzorg: de basis van een gezonde levenslust NIEUW
Zelfzorg voor mantelzorgers NIEUW
Stimuleer je cliënt tot actieve participatie en zelfredzaamheid! NIEUW
Emoties versus professionaliteit NIEUW
Home sweet home NIEUW
Zorgen in een diverse maatschappij NIEUW
Zelfzorg en veerkracht in tijden van corona NIEUW
Piekeren? Tijdverlies! NIEUW
En toen werd ik therapeut … NIEUW
Mijn job, mijn trots!
Werken met humor in de zorg VERNIEUWD
Aangewezen op de thuiszorg … het is toch wat…
Seksualiteitsbeleving van bejaarden
Ouderenmis(be)handeling: de ‘au’ van ouderdom
Rouw en rouwverwerking
Animatieve grondhouding en ADL-training
Reminiscentie – denken en praten over vroeger
Snoezelen in de thuiszorg
Omgaan met moeilijk gedrag van de bejaarde
Agressief gedrag, wat nu? Agressie in de thuiszorg
Communicatie 
Sociale vaardigheden NIEUW
Het ABC van de communicatie NIEUW
Meter- en peterschap NIEUW
Over de generaties heen NIEUW
Fijn dat ik positief kan zijn voor opvoeders - begeleiders
Crisisgesprekken voor opvoeders - begeleiders
Collegiaal werken in de zorg NIEUW
Vroegtijdige zorgplanning, praat erover! Maar hoe? NIEUW
Feedback geven aan collega’s, hoe doe je dat? NIEUW
Communiceren met familieleden NIEUW
Over de generaties heen NIEUW
Respectvol omgaan en communiceren met ouderen NIEUW
Praktische assertiviteit In gesprek met
Conflicten In gesprek met
Crisisgesprekken In gesprek met
Helpen? Ik wil toch alleen maar goed doen?
Fijn dat ik positief kan zijn
Specifieke hulpverlening 
Mondverzorging: zet er je tanden in! NIEUW
Wat zegt u? Omgaan met slechthorendheid en doofheid voor opvoeders - begeleiders
Jongdementie NIEUW
Elke maand een klein budget, wat nu? NIEUW
Verslaving: mijn cliënt drinkt, slikt…
Ze zien het niet meer zitten
Depressie
Werken bij een klant met dementie
Hulpverlenen bij personen met een handicap
Wat zegt u? Omgaan met slechthorendheid en doofheid
Autisme en ADHD: ‘jonge’ problemen bij ‘oude’ mensen
Psychiatrische patiënten, wie zijn ze?
Wat is palliatieve zorg? Initiatie Palliatieve Zorg
Pijncontrole Initiatie Palliatieve Zorg
Symptoomcontrole Initiatie Palliatieve Zorg
De waarheid en waarheidsmededeling Initiatie Palliatieve Zorg
Psycho-emotionele beleving Initiatie Palliatieve Zorg
De Euthanasiewet (hernieuwd)
Hulpverlenen in kansarme gezinnen
Medisch gerichte thema’s 
Voetproblemen. Veeg er je voeten niet aan! NIEUW
Mondverzorging: zet er je tanden in! voor opvoeders - begeleiders
Voetproblemen. Veeg er je voeten niet aan! voor opvoeders - begeleiders
Fysieke veranderingen bij het ouder worden en hun gevolgen
Wat is Parkinson, MS, CVA, …
Diabetes
Waarom kanker zoveel angst geeft
Incontinentie Het welzijn van de cliënt
Over stoma, pubissonde en gastrofix Het welzijn van de cliënt
Problemen van de hulpverlener 
Samenwerken met een stagiaire. Last of zegen?
Beroepsgeheim, privacy, … en roddelen voor opvoeders - begeleiders
(H)erken stress voor opvoeders - begeleiders
Beroepshouding, deontologie en ethiek voor opvoeders - begeleiders
Burn-out? Burn-in! voor opvoeders - begeleiders
Samenwerken met een stagiaire. Last of zegen? voor opvoeders - begeleiders
Grensoverschrijdend gedrag in de zorg NIEUW
Een confrontatie met discriminatie? NIEUW
De medicamentenkast van de cliënt
Beroepsgeheim, privacy, ... en roddelen
Beroepshouding, deontologie en ethiek in de thuiszorg
De grenzen van de hulpverlening in extreme situaties
Beschuldiging van diefstal
Verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid in de thuiszorgberoepen
Burn-out? Burn-in!
(H)erken stress
Werken met “vapeurkes”
Aanbod voor leidinggevenden en andere medewerkers 
Evaluatiegesprekken NIEUW
Functioneringsgesprekken NIEUW
Leren van Disney NIEUW
“Zet u efkes…” – over het brengen van moeilijke boodschappen NIEUW
Leiderschapsstijlen Functionele begeleiding
Begeleidingsgesprekken Functionele begeleiding
Basisassertiviteit Vorming voor divers personeel
Fit aan het bureau ! Vorming voor divers personeel (VERNIEUWD)
Teambuilding 
Dr. Guislainmuseum (Gent) - Een huis voor “gekken”? Je zou gek zijn om het niet te bezoeken! Educatieve uitstap
Op educatieve uitstap: de snoezelruimte (Zellik) Educatieve uitstap
Aandacht voor zorgverlener en cliënt 
Zingen met ouderen, hoe begin je eraan? NIEUW
Swingend zitten NIEUW
Mindfulness voor opvoeders - begeleiders
Vorming op maat 
Vorming op maat