Vormingen | Deelrubriek |
Kwaliteitszorg op de werkvloer | |
De rechten van de patiënt. Ook voor mijn cliënt? | |
De cliënt centraal: klantgericht werken | |
Hoera een klacht! Kunnen we beter worden van klachten? | |
Schriftelijk rapporteren: handig! Maar hoe werkt het verstandig? | |
Evalueren: jezelf durven bevragen en positieve zelfkritiek | NIEUW |
Praktijkgerichte vormingen: EHBO | |
De geheimen van een EHBO-koffer | Eerste hulp - NIEUW |
Module 1: Omgaan met noodsituaties | Eerste hulp - Wanneer seconden belangrijk zijn |
Module 2: Reanimatie | Eerste hulp - Wanneer seconden belangrijk zijn |
Module 3: Medische urgenties | Eerste hulp - Wanneer seconden belangrijk zijn |
Module 4: Traumatologie | Eerste hulp - Wanneer seconden belangrijk zijn |
Opfrissingscursus Eerste Hulp | Eerste hulp - Wanneer seconden belangrijk zijn |
CO-intoxicatie | Eerste hulp |
Wondzorg en verbandleer | Eerste hulp |
Levens redden met het AED-toestel in het CPR-protocol | Eerste hulp |
Veiligheid en gevaarbeheersing | |
Ik deed de deur open en … daar lag zij/hij! | |
Praktijkgerichte vormingen: Praktische vaardigheden | |
Veilig werken in huis | NIEUW |
Fit op het werk | |
Elleboog- en polsklachten | Ergonomisch werken |
Nek- en schouderklachten | Ergonomisch werken |
Knie- en enkelklachten | Ergonomisch werken |
Tiltechnieken voor huishoudelijke activiteiten | Rugschool |
Tiltechnieken voor het verplaatsen van personen | Rugschool |
Stressbeheersing in praktijk | |
Onthaasten met eutonie | |
Houding en relaxatie | |
Onderhoudstechnieken | |
Praktijkgerichte vormingen: theoretisch verdiepend | |
Besmettingsgevaar in de thuiszorg? | |
Comfortabel ouder worden met hulpmiddelen | |
Evenwicht, duizeligheid en valpreventie | |
Hygiëne in de keuken | |
Bewust schoonmaken | |
Time-Management voor gezinshelpers | |
Psychosociale vormingen | |
Emoties versus professionaliteit | NIEUW |
Zelfzorg en veerkracht in tijden van corona | NIEUW |
Piekeren? Tijdverlies! | NIEUW |
Mijn job, mijn trots! | |
Werken met humor in de zorg | VERNIEUWD |
Aangewezen op de thuiszorg … het is toch wat… | |
Seksualiteitsbeleving van bejaarden | |
Ouderenmis(be)handeling: de ‘au’ van ouderdom | |
Rouw en rouwverwerking | |
Animatieve grondhouding en ADL-training | |
Reminiscentie – denken en praten over vroeger | |
Omgaan met moeilijk gedrag van de bejaarde | |
Agressief gedrag, wat nu? | Agressie in de thuiszorg |
Communicatie | |
Het ABC van de communicatie | NIEUW |
Feedback geven aan collega’s, hoe doe je dat? | NIEUW |
Respectvol omgaan en communiceren met ouderen | NIEUW |
Praktische assertiviteit | In gesprek met |
Conflicten | In gesprek met |
Crisisgesprekken | In gesprek met |
Helpen? Ik wil toch alleen maar goed doen? | |
Fijn dat ik positief kan zijn | |
Specifieke hulpverlening | |
Verslaving: mijn cliënt drinkt, slikt… | |
Ze zien het niet meer zitten | |
Depressie | |
Werken bij een klant met dementie | |
Hulpverlenen bij personen met een handicap | |
Wat zegt u? Omgaan met slechthorendheid en doofheid | |
Autisme en ADHD: ‘jonge’ problemen bij ‘oude’ mensen | |
Psychiatrische patiënten, wie zijn ze? | |
Hulpverlenen in kansarme gezinnen | |
Medisch gerichte thema’s | |
Fysieke veranderingen bij het ouder worden en hun gevolgen | |
Wat is Parkinson, MS, CVA, … | |
Waarom kanker zoveel angst geeft | |
Problemen van de hulpverlener | |
Samenwerken met een stagiaire. Last of zegen? | |
Grensoverschrijdend gedrag in de zorg | NIEUW |
Een confrontatie met discriminatie? | NIEUW |
De medicamentenkast van de cliënt | |
Beroepsgeheim, privacy, ... en roddelen | |
Beroepshouding, deontologie en ethiek in de thuiszorg | |
De grenzen van de hulpverlening in extreme situaties | |
Beschuldiging van diefstal | |
Verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid in de thuiszorgberoepen | |
Burn-out? Burn-in! | |
(H)erken stress | |
Werken met “vapeurkes” | |
Aanbod voor leidinggevenden en andere medewerkers | |
Basisassertiviteit | Vorming voor divers personeel |
Vorming op maat | |
Vorming op maat | |