Vormingen op uw locatie
EHBO basismodule: Omgaan met noodsituaties
Dienstencheques - Vormingen gericht op EHBO
Doelgroep(en)
Medewerkers DienstenchequesOmschrijving vorming
ERKENNING OPLEIDINGSFONDS DIENSTENCHEQUES:
E156 - 27/07/2010 (sessie van 3 u)
E691 - 20/09/2013 (sessie van 4 u)
Overal kunnen medewerkers geconfronteerd worden met noodsituaties. Of het nu gaat om een PWA-medewerker, dienstencheque-werknemer, poetshulp of verzorgende, hun reactie zal het verschil uitmaken voor het slachtoffer.
Doelstelling
De deelnemers leren omgaan met zowel levensbedreigende situaties, als de minder erge “huis-, tuin- en keukenongevallen”.
Inhoud
• het correct benaderen van een noodsituatie met aandacht voor de eigen veiligheid, die van het slachtoffer en de omstanders.
• een juiste inschatting van de situatie (al dan niet levensbedreigend)
• het correct verwittigen van de juiste hulpdiensten
Aantal sessies/dagen
1 sessieMaximum deelnemers
20terug naar lijst