Vormingen op uw locatie

EHBO basismodule: Omgaan met noodsituaties


Dienstencheques - Vormingen gericht op EHBO

Doelgroep(en)

Medewerkers Dienstencheques

Omschrijving vorming


ERKENNING OPLEIDINGSFONDS DIENSTENCHEQUES:
E156 - 27/07/2010  (sessie van 3 u)
E691 - 20/09/2013  (sessie van 4 u)

 

Overal kunnen medewerkers geconfronteerd worden met noodsituaties. Of het nu gaat om een PWA-medewerker, dienstencheque-werknemer, poetshulp of verzorgende, hun reactie zal het verschil uitmaken voor het slachtoffer.

 

Doelstelling
De deelnemers leren omgaan met zowel levensbedreigende situaties, als de minder erge “huis-, tuin- en keukenongevallen”.

 

Inhoud 

het correct benaderen van een noodsituatie met aandacht voor de eigen veiligheid, die van het slachtoffer en de omstanders. 

een juiste inschatting van de situatie (al dan niet levensbedreigend)

het correct verwittigen van de juiste hulpdiensten

 




Aantal sessies/dagen

1 sessie



Maximum deelnemers

20



terug naar lijst