Vormingen op uw locatie

Agressie op de werkvloer


Dienstencheques - Vormingen - Omgaan met klanten

Doelgroep(en)

Medewerkers Dienstencheques

Omschrijving vorming


ERKENNING OPLEIDINGSFONDS DIENSTENCHEQUES: 

VG_E_06097  - 05/02/2016   (sessie van 3 u) 
VG_E_06096  - 05/02/2016   (sessie van 4 u)

 

Helaas moet worden geconstateerd dat ook op de werkvloer van de dienstencheque-poetshulp sprake kan zijn van agressie. Voor de goedbedoelende poetshulp is dat een moeilijk te hanteren gegeven, want uiteindelijk kom je bij mensen om hen te helpen met het huishouden. 

Agressie roept vaak agressie op, waardoor het voor de poetshulp steeds moeilijker wordt om op een open en onbevangen wijze haar diensten te blijven bieden. 

In deze vorming wordt ingegaan op oorzaken en gevolgen van agressief gedrag.

 

Doelstelling

Agressie op de werkvloer bespreekbaar maken, zodat ook de eigen reactie op agressief gedrag herkenbaar én beroepsmatig hanteerbaar wordt.

 

Inhoud

Wat is agressief gedrag?

Oorzaken van agressief gedrag

Gevoelens die agressief gedrag oproepen bij de hulpverlener

De tolerantiegrens van de hulpverlener

Omgaan met agressief gedrag




Aantal sessies/dagen

1 sessie



Maximum deelnemers

20



terug naar lijst