Vormingen op uw locatie

Werken bij een klant met dementie


Dienstencheques - Vormingen - Omgaan met klanten

Doelgroep(en)

Medewerkers Dienstencheques

Omschrijving vorming


ERKENNING OPLEIDINGSFONDS DIENSTENCHEQUES:
VG_E_06242 - 29/05/2017  (sessie van 3u)
VG_E_06243 - 29/05/2017  (sessie van 4u)

 

Iedereen vergeet wel eens iets. Bij het ouder worden, wordt zelfs van ouderdomsvergeetachtigheid gesproken.
Is deze vergeetachtigheid een voorbode van dementie of niet?
Wat wordt er nu juist bedoeld met dementie of het “dementiesyndroom”?
Poetsen bij een dementerende klant is niet altijd gemakkelijk. Het vraagt veel geduld, moed en creativiteit. Maar vooral inzicht in gedrag bij het dementeringsproces.


Doelstelling

Het gedrag van een dementerende klant kunnen plaatsen binnen het verloop van het onomkeerbare dementieproces.
Hulpmiddelen leren hanteren die de omgang met betrokken klanten comfortabeler doen verlopen.


Inhoud

•    Wat is goedaardige ouderdomsvergeetachtigheid? Wat is acute verwardheid?
•    Wat is het dementiesyndroom?
•    De fasen van het dementeringsproces.
•    Hoe omgaan met dit proces?
•    De positie van de mantelzorger.
•    Waar bruikbare informatie vinden?




Aantal sessies/dagen

1 sessie



Maximum deelnemers

20



terug naar lijst