Vormingen op uw locatie
Praktische assertiviteit
In gesprek met
Doelgroep(en)
Verzorgend personeel in gezinnenVerzorgenden, zorgkundigen, verpleegkundigen in WZC
Personeel Aanvullende Thuiszorgdiensten (poetshulpen, enz.)
Poetshulpen & praktisch uitvoerend personeel in WZC
Andere (mantelzorgers, vrijwilligers, administratief personeel)
Opvoeders
Omschrijving vorming
Deze vormingssessie sluit aan op de meer algemene vorming rond zowel basisassertiviteit als communicatie en biedt een praktisch gericht vervolg hierop.
Doelstelling
Opkomen voor jezelf, met respect voor de rechten van de cliënt, collega of verantwoordelijke.
Inhoud
In deze vormingssessie wordt aandacht besteed aan assertieve vaardigheden die – in de specifieke eigen werkomgeving van de zorgverlener – belangrijk zijn, zoals:
• kennismaking met een nieuwe cliënt
• afspraken maken met een cliënt
• grenzen stellen
• wanneer en hoe “nee” zeggen
• een positieve communicatie opbouwen
• hoe omgaan met negatieve opmerkingen of harde kritiek
Aantal sessies/dagen
1 sessieMaximum deelnemers
20terug naar lijst