Vormingen op uw locatie

Crisisgesprekken


In gesprek met

Doelgroep(en)

Verzorgend personeel in gezinnen
Verzorgenden, zorgkundigen, verpleegkundigen in WZC
Personeel Aanvullende Thuiszorgdiensten (poetshulpen, enz.)
Poetshulpen & praktisch uitvoerend personeel in WZC
Medewerkers Dienstencheques
Andere (mantelzorgers, vrijwilligers, administratief personeel)

Omschrijving vorming


De partner van uw cliënt is plotseling opgenomen in het ziekenhuis, er is ingebroken in de straat van uw cliënt, of uw cliënt is gevallen en daardoor hevig geschrokken.
Zoals elk mens heeft ook de cliënt behoefte om te praten na een traumatische ervaring.
Jij komt als zorgverlener als eerste na dit incident toe bij je cliënt, die helemaal overstuur is.
Maar, wat moet je zeggen?


Doelstelling
Praktisch leren omgaan met het voeren van een crisisgesprek.


Inhoud
• Welke houding neem je aan tegenover je cliënr?
• Wat mag je zeggen?
• Wat met je eigen gevoelens en emoties?




Aantal sessies/dagen

1 sessie



Maximum deelnemers

20



terug naar lijst