Vormingen | Deelrubriek |
Erkend - Opleidingsfonds Dienstencheques | |
Fijn dat ik positief kan zijn | Dienstencheques - Vormingen - Communicatie |
Beschuldiging van diefstal | Dienstencheques - Vormingen - Omgaan met klanten |
Lachen, een gezond werkinstrument | Dienstencheques - Vormingen - Omgaan met klanten |
Besmettingsgevaar op de werkplek? | Dienstencheques - Vormingen - Veiligheid en hygiëne |
Efficiënt strijken | Dienstencheques - Vormingen - Efficiënt organiseren |
Opfrissen van basiskooktechnieken | Dienstencheques - Andere vormingen |
Ongewenst seksueel gedrag bij de klant | Dienstencheques - Vormingen - Omgaan met klanten |
(H)erken stress | Dienstencheques - Vormingen gericht op attitude |
Zelfhulp bij ongevallen op de werkvloer | Dienstencheques - Vormingen gericht op EHBO |
Klantgericht communiceren | Dienstencheques - Vormingen - Omgaan met klanten |
Starterspakket Dienstencheques (3 sessies) | Dienstencheques - Vormingen - Omgaan met klanten |
Burn-out? Burn-in! | Dienstencheques - Vormingen gericht op attitude |
Het ABC van de communicatie | Dienstencheques - Vormingen - Communicatie |
Agressie op de werkvloer | Dienstencheques - Vormingen - Omgaan met klanten |
Mijn klant volgt een dieet – diabetes | Dienstencheques - Andere vormingen |
Werken bij een klant met dementie | Dienstencheques - Vormingen - Omgaan met klanten |
Feedback geven en krijgen (NIEUW) | Dienstencheques - Vormingen - Communicatie |
Rouw en professionaliteit (NIEUW) | Dienstencheques - Vormingen gericht op attitude |
Een confrontatie met discriminatie (NIEUW) | Dienstencheques - Vormingen - Communicatie |
Hoera, een klacht! (NIEUW) | Dienstencheques - Vormingen - Omgaan met klanten |
Textielonderhoud (NIEUW) | Dienstencheques - Vormingen - Efficiënt organiseren |
Veilig werken in huis (NIEUW) | Dienstencheques - Vormingen - Veiligheid en hygiëne |
Arbeidshygiëne en attitude bij COVID-19 (NIEUW) | Dienstencheques - Vormingen - Veiligheid en hygiëne |
Beroepshouding, deontologie en ethiek | Dienstencheques - Vormingen gericht op attitude |
Mijn job, mijn trots! | Dienstencheques - Vormingen gericht op attitude |
Beroepsgeheim, privacy, ... en roddelen | Dienstencheques - Vormingen gericht op attitude |
Omgaan met moeilijk gedrag van de bejaarde | Dienstencheques - Vormingen - Omgaan met klanten |
Omgaan met conflicten | Dienstencheques - Vormingen - Omgaan met klanten |
Klantvriendelijk werken en attitude | Dienstencheques - Vormingen - Omgaan met klanten |
Ik deed de deur open en … daar lag zij/hij! | Dienstencheques - Vormingen gericht op EHBO |
EHBO basismodule: Omgaan met noodsituaties | Dienstencheques - Vormingen gericht op EHBO |
EHBO basismodule: Reanimatie | Dienstencheques - Vormingen gericht op EHBO |
Onderhoudstechnieken | Dienstencheques - Vormingen - Efficiënt organiseren |
Time-Management voor poetshulpen | Dienstencheques - Vormingen - Efficiënt organiseren |
Bewust schoonmaken | Dienstencheques - Vormingen - Veiligheid en hygiëne |
Hygiëne in de keuken | Dienstencheques - Vormingen - Veiligheid en hygiëne |
Praktische assertiviteit | Dienstencheques - Vormingen gericht op assertiviteit |
Ergonomisch werken: Knie- en enkelklachten | Dienstencheques - Praktische vormingen Ergonomie |
Ergonomisch werken: Nek- en schouderklachten | Dienstencheques - Praktische vormingen Ergonomie |
Ergonomisch werken: Elleboog- en polsklachten | Dienstencheques - Praktische vormingen Ergonomie |
Rugschool: Tiltechnieken voor huishoudelijke activiteiten | Dienstencheques - Praktische vormingen Ergonomie |
Fit op het werk | Dienstencheques - Praktische vormingen Ergonomie |
Kwaliteitszorg op de werkvloer | |
De rechten van de patiënt. Ook voor mijn cliënt? | |
Hoera een klacht! Kunnen we beter worden van klachten? | voor opvoeders - begeleiders |
De cliënt centraal: klantgericht werken | |
Hoera een klacht! Kunnen we beter worden van klachten? | |
Schriftelijk rapporteren: handig! Maar hoe werkt het verstandig? | |
Evalueren: jezelf durven bevragen en positieve zelfkritiek | NIEUW |
Praktijkgerichte vormingen: EHBO | |
Reanimatie | voor opvoeders - begeleiders |
Omgaan met noodsituaties | voor opvoeders - begeleiders |
De geheimen van een EHBO-koffer | Eerste hulp - NIEUW |
Module 1: Omgaan met noodsituaties | Eerste hulp - Wanneer seconden belangrijk zijn |
Module 2: Reanimatie | Eerste hulp - Wanneer seconden belangrijk zijn |
Module 3: Medische urgenties | Eerste hulp - Wanneer seconden belangrijk zijn |
Module 4: Traumatologie | Eerste hulp - Wanneer seconden belangrijk zijn |
Opfrissingscursus Eerste Hulp | Eerste hulp - Wanneer seconden belangrijk zijn |
CO-intoxicatie | Eerste hulp |
Wondzorg en verbandleer | Eerste hulp |
Levens redden met het AED-toestel in het CPR-protocol | Eerste hulp |
Veiligheid en gevaarbeheersing | |
Ik deed de deur open en … daar lag zij/hij! | |
Zelfhulp bij ongevallen op de werkvloer | Eerste hulp - NIEUW |
Praktijkgerichte vormingen: Praktische vaardigheden | |
Naaien en herstellen met de hand | VERNIEUWD |
Stressbeheersing in praktijk | voor opvoeders - begeleiders |
Rugschool - Tiltechnieken voor het verplaatsen van personen | voor opvoeders - begeleiders |
Verwensessie - Manicure en pedicure | voor opvoeders - begeleiders |
Efficiënt strijken | VERNIEUWD |
101 huishoudtips | NIEUW |
Veilig werken in huis | NIEUW |
Textielonderhoud | NIEUW |
Fit op het werk | |
Elleboog- en polsklachten | Ergonomisch werken |
Nek- en schouderklachten | Ergonomisch werken |
Knie- en enkelklachten | Ergonomisch werken |
Tiltechnieken voor huishoudelijke activiteiten | Rugschool |
Tiltechnieken voor het verplaatsen van personen | Rugschool |
Stressbeheersing in praktijk | |
Onthaasten met eutonie | |
Aromatherapie bij ouderen | VERNIEUWD |
Houding en relaxatie | |
Voeding bij diabetes type 2 | Aan het fornuis - dieetkoken |
Voeding bij spijsverteringsstoornissen | Aan het fornuis - dieetkoken |
Een cholesterolarm dieet | Aan het fornuis - dieetkoken |
Een natriumbeperkt dieet | Aan het fornuis - dieetkoken |
Manicure en pedicure | Verwensessies |
Onderhoudstechnieken | |
Praktijkgerichte vormingen: theoretisch verdiepend | |
Aromatherapie bij bejaarden | voor opvoeders - begeleiders |
Vegetarisch koken | NIEUW |
Arbeidshygiëne en voorzorgsmaatregelen in de zorg - Werken bij COVID-19 patiënten | NIEUW |
Werken bij COVID-19 patiënten : voorzorgsmaatregelen (in WZC) | NIEUW |
Budgetvriendelijk omgaan met de voedingsdriehoek | |
Overgewicht kwijtspelen en voorkomen | Mijn cliënt moet op dieet |
Cholesterol beheersen | Mijn cliënt moet op dieet |
Dieet voor diabetici | Mijn cliënt moet op dieet |
Voeding bij cliënten met kanker | Mijn cliënt moet op dieet |
Dieet- en vervangproducten | Mijn cliënt moet op dieet |
Ondervoeding bij senioren | |
Besmettingsgevaar in de thuiszorg? | |
Comfortabel ouder worden met hulpmiddelen | |
Evenwicht, duizeligheid en valpreventie | |
Hygiëne in de keuken | |
Bewust schoonmaken | |
Time-Management voor gezinshelpers | |
Psychosociale vormingen | |
Mindfulness | VERNIEUWD |
Alleen is maar alleen… Eenzaamheid bij ouderen | NIEUW |
Mijn job, mijn trots! | voor opvoeders - begeleiders |
Lachen, een gezond werkinstrument | voor opvoeders - begeleiders |
Reminiscentie - denken en praten over vroeger | voor opvoeders - begeleiders |
Zelfzorg: de basis van een gezonde levenslust | NIEUW |
Zelfzorg voor mantelzorgers | NIEUW |
Stimuleer je cliënt tot actieve participatie en zelfredzaamheid! | NIEUW |
Emoties versus professionaliteit | NIEUW |
Home sweet home | NIEUW |
Zorgen in een diverse maatschappij | NIEUW |
Zelfzorg en veerkracht in tijden van corona | NIEUW |
Piekeren? Tijdverlies! | NIEUW |
En toen werd ik therapeut … | NIEUW |
Mijn job, mijn trots! | |
Werken met humor in de zorg | VERNIEUWD |
Aangewezen op de thuiszorg … het is toch wat… | |
Seksualiteitsbeleving van bejaarden | |
Ouderenmis(be)handeling: de ‘au’ van ouderdom | |
Rouw en rouwverwerking | |
Animatieve grondhouding en ADL-training | |
Reminiscentie – denken en praten over vroeger | |
Snoezelen in de thuiszorg | |
Omgaan met moeilijk gedrag van de bejaarde | |
Agressief gedrag, wat nu? | Agressie in de thuiszorg |
Communicatie | |
Sociale vaardigheden | NIEUW |
Het ABC van de communicatie | NIEUW |
Meter- en peterschap | NIEUW |
Over de generaties heen | NIEUW |
Fijn dat ik positief kan zijn | voor opvoeders - begeleiders |
Crisisgesprekken | voor opvoeders - begeleiders |
Collegiaal werken in de zorg | NIEUW |
Vroegtijdige zorgplanning, praat erover! Maar hoe? | NIEUW |
Feedback geven aan collega’s, hoe doe je dat? | NIEUW |
Communiceren met familieleden | NIEUW |
Over de generaties heen | NIEUW |
Respectvol omgaan en communiceren met ouderen | NIEUW |
Praktische assertiviteit | In gesprek met |
Conflicten | In gesprek met |
Crisisgesprekken | In gesprek met |
Helpen? Ik wil toch alleen maar goed doen? | |
Fijn dat ik positief kan zijn | |
Specifieke hulpverlening | |
Mondverzorging: zet er je tanden in! | NIEUW |
Wat zegt u? Omgaan met slechthorendheid en doofheid | voor opvoeders - begeleiders |
Jongdementie | NIEUW |
Elke maand een klein budget, wat nu? | NIEUW |
Verslaving: mijn cliënt drinkt, slikt… | |
Ze zien het niet meer zitten | |
Depressie | |
Werken bij een klant met dementie | |
Hulpverlenen bij personen met een handicap | |
Wat zegt u? Omgaan met slechthorendheid en doofheid | |
Autisme en ADHD: ‘jonge’ problemen bij ‘oude’ mensen | |
Psychiatrische patiënten, wie zijn ze? | |
Wat is palliatieve zorg? | Initiatie Palliatieve Zorg |
Pijncontrole | Initiatie Palliatieve Zorg |
Symptoomcontrole | Initiatie Palliatieve Zorg |
De waarheid en waarheidsmededeling | Initiatie Palliatieve Zorg |
Psycho-emotionele beleving | Initiatie Palliatieve Zorg |
De Euthanasiewet (hernieuwd) | |
Hulpverlenen in kansarme gezinnen | |
Medisch gerichte thema’s | |
Voetproblemen. Veeg er je voeten niet aan! | NIEUW |
Mondverzorging: zet er je tanden in! | voor opvoeders - begeleiders |
Voetproblemen. Veeg er je voeten niet aan! | voor opvoeders - begeleiders |
Fysieke veranderingen bij het ouder worden en hun gevolgen | |
Wat is Parkinson, MS, CVA, … | |
Diabetes | |
Waarom kanker zoveel angst geeft | |
Incontinentie | Het welzijn van de cliënt |
Over stoma, pubissonde en gastrofix | Het welzijn van de cliënt |
Problemen van de hulpverlener | |
Samenwerken met een stagiaire. Last of zegen? | |
Beroepsgeheim, privacy, … en roddelen | voor opvoeders - begeleiders |
(H)erken stress | voor opvoeders - begeleiders |
Beroepshouding, deontologie en ethiek | voor opvoeders - begeleiders |
Burn-out? Burn-in! | voor opvoeders - begeleiders |
Samenwerken met een stagiaire. Last of zegen? | voor opvoeders - begeleiders |
Grensoverschrijdend gedrag in de zorg | NIEUW |
Een confrontatie met discriminatie? | NIEUW |
De medicamentenkast van de cliënt | |
Beroepsgeheim, privacy, ... en roddelen | |
Beroepshouding, deontologie en ethiek in de thuiszorg | |
De grenzen van de hulpverlening in extreme situaties | |
Beschuldiging van diefstal | |
Verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid in de thuiszorgberoepen | |
Burn-out? Burn-in! | |
(H)erken stress | |
Werken met “vapeurkes” | |
Aanbod voor leidinggevenden en andere medewerkers | |
Evaluatiegesprekken | NIEUW |
Functioneringsgesprekken | NIEUW |
Leren van Disney | NIEUW |
“Zet u efkes…” – over het brengen van moeilijke boodschappen | NIEUW |
Leiderschapsstijlen | Functionele begeleiding |
Begeleidingsgesprekken | Functionele begeleiding |
Basisassertiviteit | Vorming voor divers personeel |
Fit aan het bureau ! | Vorming voor divers personeel (VERNIEUWD) |
Teambuilding | |
Dr. Guislainmuseum (Gent) - Een huis voor “gekken”? Je zou gek zijn om het niet te bezoeken! | Educatieve uitstap |
Op educatieve uitstap: de snoezelruimte (Zellik) | Educatieve uitstap |
Aandacht voor zorgverlener en cliënt | |
Zingen met ouderen, hoe begin je eraan? | NIEUW |
Swingend zitten | NIEUW |
Mindfulness | voor opvoeders - begeleiders |
Vorming op maat | |
Vorming op maat | |